Cursussen

Boost je Brein: dé cursus om je leervermogen te optimaliseren.

In deze 5-delige mini-cursus krijg je praktische tips en oefeningen aangereikt die je leervermogen optimaliseren. Je maakt kennis met Brain Gym® (gegeven door Natalie Amore) en je leert wat de invloed is van water, voeding en beweging op jouw brein. In elke les zet je een stapje verder en wordt ‘leren’ steeds makkelijker. Boost je Brein is een originele en actieve cursus om je brein in beweging te brengen.

Er zijn 3 manieren om Boost je Brein te volgen

  • Boost je Brein voor ouder en kind: 26/11 – 3/12 – 10/12/2018 + 07/01 – 14/01/2019

    Voor elke ouder die zijn kind wil ondersteunen om vlotter te leren, zowel op schools als op motorisch vlak. Zeker kinderen met leermoeilijkheden en hun ouders hebben er baat bij om de cursus samen te volgen. Zo krijgen beiden de kans in een positieve sfeer samen te werken en positief te evolueren.

  • Boost je Brein voor jongeren en studenten: woensdagnamiddag voorjaar 2019

    Voor alle scholieren en studenten die onderpresteren bij toetsen en/of examens. Voor hen die er hard voor werken en geen ‘loon naar werken’ halen, maar ook voor hen die de motivatie missen om net die extra inspanning te leveren voor een goed resultaat.

  • Boost je Brein voor volwassenen: zaterdagvoormiddag voorjaar 2019

    Voor volwassenen die merken dat nieuwe input moeizaam verwerkt wordt. Voor mensen die graag een helder hoofd willen en hun mentale draagkracht willen verhogen. Voor alle volwassenen die hun brein graag opnieuw in beweging brengen.


Blind leren typen in 10 lessen

  • Typ-10 In Beweging Kids

    Typcursus voor kinderen vanaf 9 jaar of het 4de leerjaar volgens de methode Typ-10 en aangevuld met doelgerichte bewegingsmomenten, gebaseerd op het bewegingsprogramma van dr. Paul Dennison. Op die manier houden we de kinderen alert en enthousiast tijdens de les. Dankzij de extra lichaamsbeweging verloopt het automatiseren gemakkelijker.

  • Typ-10 In Beweging Volwassenen en Senioren

    Typcursus voor volwassenen en senioren volgens de methode Typ-10, aangevuld met doelgerichte bewegingsmomenten, gebaseerd op het bewegingsprogramma van dr. Paul Dennison. De doelgerichte bewegingen verbeteren de concentratie, werken stress-verlagend en helpen het volwassen brein om nieuwe informatie makkelijker op te nemen en te onthouden.